Most nem csak a rózyaszínről olvashattok, hanem mindenféle színről, többek között a RÓZSASZÍNRŐL!
íME:
Piros A piros a vér, és a tűz szine, így gyakran a háborúval, veszéllyel, erővel társítják de megjelenik a szerelem, a vágy, a szenvedély kifejezőjeként is. A piros egy nagyon érzelmes, gazdag szín, felgyorsítja az ember belső folyamatait, növeli a légzésszámot, és emeli a vérnyomást. Nagyon látható szín, ezért lettek pirosak a stoptáblák és a tűzoltó felszerelések. A piros szín növeli a «bátorságot» ezért található meg számos ország nemzeti zászlaján. A piros előtérbe hozza a képeket, és a szövegeket. Használata mint kiemelő szín javasolt, hogy az embereket gyors döntésre kényszerítse. Ideális szín a ‘Buy Now’ vagy a ‘Click Here’ szövegek megjelenítésére. A reklámokban a piros gyakran valamilyen erotikus tartalomra utal. (Piros ajkak, piros körmök, piros lámpás negyed, Nő pirosban, stb…). A piros széles körben használt szín a veszély jelzésére (magasfeszültség, közlekedési lámpák). Ezt a szint gyakran társítják még az energiával, energikus élettel, ezért nyugodtan lehet használni energiaitalok, játékok, autók, sportszerek reklámozásához. A piros világos árnyalatai az élevezetet, a szexualtiást, szenvedélyt, az érzékenységet, és a szerelmet jelképezik, míg a sötétebb árnyalatok az erőt, az akaraterőt, a dühöt, a vezetést, bátorságot, vágyódást, rosszakaratot, és haragot sugalnak. Narancssárga A narancssárga ötvözi a a piros által sugalmazott energiát és a sárga boldogságát. Általában az örömmel, napfénnyel és a trópusokkal kötik össze. A narancssárga a lelkesedést, az elragadtatást, a boldogságot, a kreativitást, az elhatározottságot, a vonzerőt, a sikert,a bátorítást, és az izgatást fejezi ki. Az emberi szem számára a narancssárga egy nagyon meleg szín, így a forróság érzetét kelti, de nem olyan agresszív, mint a piros. A narancssárga növeli az agyba jutó oxigén mennyiségét, élénkítő hatású és növeli a szellemi aktivitást. Nagyon elfogadott a fiatalok körében. A narancssárgáról az egészséges étel jut eszünkbe és az étvágyunkat serkenti. A narancssárga az ősz és az aratás színe. A címertanban a narancssárga az erő és a kitartás szimbóluma. A narancssárga nagyon feltűnő szín, tehát használhatod figyelemfelkeltésre és a legfontosabb elemek kiemelésére a design-ban. Ez a szín nagyon hatékony az ételkészítmények és játékok reklámozásához. A sötét narancssárga a csalást, a megtévesztést és a gyanakvást jelenti. Sárga A sárga a napsütés színe. Az örömmel, a boldogsággal, az értelemmel és az energiával szokás összekapcsolni. A sárga meleg hatást, boldogságot kelt, elősegíti a mentális aktivitást, és erőt ad. A sárga gyakran ételt jelent… Világos, csupasz egy igazi figyelemfelkeltő, épp ezért festik a Taxikat sárgára. Ha túl sokat használják, a sárga már zavaró is lehet; például a kisbabák többet sírnak egy sárga szobában. A sárga a legfeltűnőbb egy fekete háttér előtt, ezért is használják figyelmeztetéseknél ezt a színkombinációt. A címertanban a sárga a díszességet és hűséget jelzi. Később a gyávaság szimbolumává vált. A sárgát a kellem, boldog érzések felelevenítésére használd. Használhatod például a gyermekeknek szánt pihenő termékek reklámozására. A sárga egy nagyon célravezető szín, így használd a legfontosabb információk kiemelésére. Az emberek a sárga színt gyakran gyermetegnek tartják, úgyhogy nem ajánlatos használni tekintélyes, drága termék eladásakor: senki nem fog venni sárga öltönyt, vagy sárga Mercedest. (Vagy sárga BMW 520i-t). A sárga egy megbízhatatlan és spontán szín, úgyhogy ne használd, ha stabilitást, megbízhatóságot, biztonságot akarsz sugallani. A sárga eltűnik a fehérben, úgyhogy általában kell neki egy sötét háttér a kiemelésére. A sárga árnyékai ellenszevesek, mert elvesztik a boldogságukat és elhanyagolt, borús érzetet keltenek. A tompa sárga figyelmeztetést, hanyatlást, betegséget és féltékenységet jelöl. Zöld A zöld a természet színe. Ez szimbolizálja fejlődést, harmóniát, szemtelenséget, és a termékenységet. Erős érzelmi összefüggés van a zöld szín és a biztonság között. A sötétzöldet rendszerint a pénzzel társítják. A zöldnek nagyszerű nyugtató ereje van. A legpihentetőbb szín az emberi szem számára; javítja a látványt. A zöld állandóságot és állóképességet sugalmaz. Néha a zöld a tapasztalat hiányát fejezi ki, a példa kedvéért: a kezdőket gyakran zöldfülűnek szoktuk nevezni. A címertanban a zölddel, a fejlődést és a reményt tüntethetjük fel. A zöld ellentéte a pirosnak, biztonsági eszközöknél; például ez a színe a szabad átkelésnek az úttesten. Zöldet a biztonság feltüntetésére használják, végül is gyógyszereken és orvosi termékeken láthatjuk. A zöld közvetlenül kapcsolódik a természethez, tehát tudod használni a ‘zöld’ termékek hirdetéséhez. A sötétzöldről a becsvágyra, a kapzsiságra és a féltékenységre gondolunk. Kék A kék az ég és a tenger színe. A kékről gyakran a biztonságra(?) és a stabilitásra gondolunk. Ez a szín szimbolizálja a reményt, a hűséget, a bölcsességet, a bizalmat, az intelligenciát, a becsületet, az igazságot és a mennyet. A kék hasznos figyelemfelkeltő(?) az akarathoz és testhez. Ez a lassú emberi anyagcsere és nyugodt eredmény eljárásának színe. A kékről erősen asszociálunk a békességre és a nyugalomra. A címertanban, a kék használható az áhítat és a nyíltság szimbolizálására. A kéket használhatod a termékek reklámozásához és a tisztasághoz kapcsolódó szolgáltatásokhoz (víztisztító filterek, tisztító folyadékok, vodka), levegőhöz és éghez (légitársaságok, repterek és légkondicionálók), vízhez és tengerhez (tengeri hajóutak, ásványvíz). Érzelmileg olyan színekkel áll szemben mint a piros, a narancssárga és a sárga; a kék kapcsolódik a tudatossághoz és az intellekzushoz. Használj kéket a precízió sugallásához vagy amikor high-tech termékeket reklámozol. A kék a férfiak színe; a tanulmányok szerint, ez erősen elfogadott közöttük. A sötétkék a bölcsességet, a szaktudást és a stabilitást jelenti; ez a kedvező szín a közös(?) Amerikához. Kerüld a kék használatát mikor ételt és sütés-főzést reklámozol, azért mert ez a szín elveszi az étvágyat. Mikor élénk színekkel használod együtt mint a sárga vagy a piros, vibráló mintában nagy befolyású tud lenni; például, a kék-sárga-piros tökéletes színösszeállítás egy szuperhősnek (gondolj csak Superman-re). A világoskékről az életre, a gyógyításra, a békére, a megértésre és a puhaságra(lágyságra) asszociálunk. Bíbor vagy rózsaszín A bíbor összekapcsolható a kék stabilitásával és a vörös energiájával. A bíbort a magasztossághoz kötjük. Ez szimbolizálja az erőt, a nemességet a luxust és a becsvágyat. Ez a szín átadja a vagyon és a pazarlás érzését(<–ez így helyes mondat?:It conveys wealth and extravagance.). A bíborról gondolhatunk szintén a bölcsességre, a méltóságra, a függetlenségre, a kreativitásra, a titokzatosságra és a mágiára. Egy közvéleménykutatás szerint, a kamasz gyerekeknek majdnem 75%-a, jobban kedveli a bíbort, mint az összes többi színt. Nagyon kivételes szín a természetben; néhány ember szerint erőltetett. A világos bíbor jó választás női design-hoz. Az élénk bíbort használhatod mikor gyermek termékeket reklámozol. A világos bíbornak romantikus és nosztalgikus hangulata van. Fehér A fehér színnel kapcsolatban a fényre, a jóságra, az áratlanságra, az egyszerûségre, a szüzességre asszociálunk. Leginkább a tökéletesség színéhez társítjuk. A hirdetésekben a fehér utalhat a frissességre és tisztaságra, mert egyben a friss hó színe is ez. High-tech témában is bátran használhatod, mert egyszerûséget (egyszerû kezelhetõséget) sugallmaz. Fekete A fekete színről az erőre, az elegenciára, a formalitásra, a halálra, a gonoszra és a rejtélyre asszociálnak az emberek. A fekete egy rejtélyes szín, amit a félelem és ismeretlennel szokás összekotni (Gondoljunk például a feketelyukakra). Gyakran van negatív jelentése is (fekete lista, fekete humor, fekete halál (=pestis), stb.). A fekete erőt és tekintélyt sugároz; formális, elegáns és tekintélyes szín (fekte nyakkendő, fekete Mercedes, fekete BMW 520i). A címertanban a fekete a bánat, baj szimbolúma. A Fekete a perspektíva és mélység érzetét kelti, de egy fekete háttér csökkenti az olvashatóságot. Egy fekete öltönyben vagy ruhában vékonyabbnak tűnhetsz. Egy galériában vagy kiállításon a fekete vagy szürke jó háttér lehet, mert kitűnik belőle a többi szín. A fekete nagyon jól ellentétben áll a világos színekkel. Ha a narancssárga vagy piros – vagy egyéb más erős – színekkel összehozva a fekete egy nagyon agresszív színsémát adhat.
A rózsaszín a romantikát, a szerelmet, és a barátságot jelzi az embereknek, illetve a nőies tulajdonságokat, passzivitást.
A Barna megbízhatóságot, és fériasságot jelképez.
A vörösesbarna (?) a betakarítást és az elmúlást idézi.
A vörösesnarancs(?) kifejezi a vágyat, a szerelmi hevületet, az élvezetet, az uralmat, az agressziót és a vágyat a mozgásra.
Az arany a presztízs érzését kelti. Jelentése a fény, a bölcsesség és a vagyon. Mindig a magas minőséget szimbolizálja.
A világos sárga az intellektus, a frisseség és az öröm jele.
A matt, sötétzöldről általában a pénzre, az anyagi világra, a bankokra és a Wall Street-re asszociálunk.
A zöldessárga a betegségre, a gyávaságra, a viszályra és a féltékenységre utal.
A moszatzöldről(Aqua) az érzelmi gyógyításra és a védelemre gondolunk.
Az olivazöld(?) a hagyományos színe a békének (Greenpeace).
A sötétkékkel ábrázolhatjuk a tudást, az erőt, a becsületességet és a komolyságot.
A sötét bíbornak komor, gyászos és szomorú hangulata van. Ezzel csalódottásgot tudsz kifejezni.
Ezek mellett a fehér szín a biztonságot, egyszerûséget és tisztaságot is szimbolizálja. A feketével ellentétben leginkább pozitív jelentése van. Sikeres kezdetet is jelenthet.
A címertanban a fehér jelentése a hûség, kötelességtudás és egyszerûség.
Megfelelõ szín a különbözõ jótékonysági szervezetek számára is, hisz az angyalokat legtöbbször fehér ruhában ábrázolják.
Továbbá a fehér megfelelõ szín a kórházak, orvosok számára is (sterilitást, tisztaságot sugallmaz), így ajánlhatod az egészségügyben dolgozó ügyfelek számára is.
Étkezésben és élelmiszerekkel kapcsolatban leginkább a könnyûséget, a zsírszegény ételeket és a tejtermékeket jelenti.
Még több a rózsaszínről:
Rózsaszín csajok vagyunk?
Elsőre úgy ítélhetnénk, a rózsaszín termékeket a felszínes, butácska csajoknak kínálják, lévén ez a legegyszerűbb és legelemibb marketingfogás, de a helyzet az, hogy oka van mindennek. A legrosszabb az egészben, mikor megpillantod a női navigációs rendszert vagy a rózsaszínbe öltöztetett szerszámkészletet, és hirtelen rádöbbensz, basszus, tényleg hat ez az egész. Vonakodva mondanád ki, hogy tetszik, de titkon mintha mégis megszólítottak volna, halál unalmas tárgyak és célszerszámok valami egészen furcsa okból kifolyólag érdekesebbnek tűnnek, mint eddig, hajlandó vagy elmerülni a technikai unalmak világában. Kell, hogy legyen valami oka, hogy nem a technikai paraméterekkel, a teljesítménnyel, s egyéb hasznos jellemzőkkel adják el az iPod-okat, a navigációs rendszereket, s az egyebeket nekünk, csajoknak. Miért kell rózsaszínnek lennie egy laptopnak, hogy az megfeleljen a csajoknak? Tudjuk, a rózsaszín szűzies, kislányos, de mégis huncut, és akár felnőtt nők által kedvelt szín is lehet, kiváltképp az elmúlt évek babázós, hello kitty-s, infantilis divatjaival. Tudományos magyarázat persze van: nem is olyan rég, a Newcastle University kutatói végre feltárták ezt az – eddig tudatalatt működő - színválasztási mechanizmust. Húsz és huszonhat év közötti nőknek és férfiaknak a teszt során a színpárok számukra vonzóbb árnyalatát kellett megjelölni, a lehető legkisebb reakcióidő mellett. Az eredmény egyrészt meglepő, hisz mindkét nem számára a kék volt a legkedvesebb szín, másrészt bizonyító erejű, mivel a nők kivétel nélkül a kék pirosba, lilába hajló árnyalatait választották. Lelkünk tehát valóban közelebb áll a rózsaszínhez, mint a férfiaké, s ez nem az agymosottság eredménye, kínai tesztcsoport ugyanezt az eredményt hozta. Romantikus babavilág Persze nem valószínű, hogy ez az egyetlen oka annak, hogy hagyományosan a mi életünket kíséri végig ez a szín. Mikor megszületik a baba, rögtön rózsaszínbe vagy kékbe öltöztetik, aszerint, hogy fiú vagy lány érkezett - ez a megdönthetetlennek és kiírthatatlannak tűnő szokás még abból az időből ered, amikor többre tartották a fiúkat, mint a lányokat, ezért a kék színt mint afféle oltalmazó színt nekik tartogatták, hisz a kék az ég színéhez hasonlatos, mennyei, mely oltalmat jelent a gonosz erőkkel szemben.. Más források szerint persze ennek tökéletesen az ellenkezője igaz, miszerint fiúk és lányok is egyaránt kékbe burkolóztak életük első szakaszában, de fellelhetünk olyan adatokat is, amik arról tanúskodnak, hogy kezdetben a rózsaszín vala a férfiak színe. Persze a rózsaszín lehet a tisztaság, az egészség, a rózsás, hibátlan bőr, az ártatlanság jelképe is, így aztán még méltóbbnak tekintették arra, hogy a kislányok emblematikus színévé váljon. A rózsaszín a romantikát, a szerelmet és a barátságot jelzi az embereknek, illetve a nőies tulajdonságokat, passzivitást – hagyományosan ezért is kötik a nőkhöz, mivel ők lennének a passzív, a befogadó oldal. A szín hatása többféle lehet, árnyalattól függően, hisz a babaszíntől egészen a közönséges kurvásig igen széles a paletta. A magenta erős árnyalata megközelíhetetlen, femme fatale benyomását kelthet a pasikban, míg a lazacrózsaszín az erős karok védelmére való vágyódást sugározza, ráadásul az igazi pink, a neonrózsaszín is újra hódít. Az auralátók tapasztalataik szerint, a rózsaszín aura azt jelzi, hogy az illető megteremtette a tökéletes egyensúlyt a spirituális tudatosság és az anyagi létezés között. Rózsaszín párducok A rózsaszín érzelmes jellegű, szó szerinti jelentése: érzékeny szív. Általánosságban a gondoskodást és a megosztást jelképezi, a rózsaszín erős személyiségre utal. A szerető, gyengéd és törődő egyéniség előnyben részesíti a rózsaszínt, de jó, ha tudjuk, az idei évben, a év színe a 70RR 54/153 volt. Elegáns, kifinomult, férfias. Igen, ez is a rózsaszín. Idén a rózsaszín elvileg kiszabadul történelmi és kulturális béklyójából, és új kontextusba helyezve eredeti kifejező eszköze lehetett a karakteres szobabelsőknek, a kifinomult szalonhangulatnak. Az elmúlt századok némelyikében a rózsaszín a feminin és romantikus atmoszférák kelléktárába tartozott, a rózsaszín összetéveszthetetlen identitást adott a lányoknak, ellenállhatatlan vonzerőt a cukros süteményeknek, és dollár milliókat a kozmetikai iparnak. 2007 legígéretesebb színe azonban tartalmazott egy csipetnyi szürkét, ami elegánssá és szofisztikálttá tette azt, főképpen, ha feketével, sötétbarnával vagy hűvösebb zöld árnyalttal képzeljül el. Mint említettük, a pink is virágkorát éli, elég ha csak megnézzük a Burberry kockás szöveteket, a káró mintás pulóvereket, a rózsaszín zsebkendőkkel megbolondított hajszálcsíkos öltönyöket, vagy robogókat. Elgondolkodhatunk azon is, van-e összefüggés a metroszexualitás, az egyre feminimebb vonású férfimodellek és járókelő férfiak, valamint a rózsaszín nemváltása között? Talán igen, talán nem, mindenesetre a férfiasítás mellett a női vonal is töretlen, halomra ömlenek a rózsaszín csecsebecsék, táskák, cipők, mosógépek, telefonok, számítógépek – nőknek, azaz a két vonal párhuzamosan fut egymás mellett. A hagyományos és a trendi. Vezető tervezők előszeretettel használják a rózsaszínt szállodák, éttermek belsőiben is műanyag és plexi bútorokkal, avantgarde üvegekkel és porcelánokkal. A rózsaszín tehát végre megmutathatja sokoldalúságában rejlő szépségét az oly sokáig tartó, babaiparra szorítkozott korlátozottsága után. S ne feledkezzünk meg arról az apró részletről sem, hogy a rózsaszín éppen a disznó évében válhatott uralkodó színné. Amellett, hogy a rószaszín bizony divatos ezekben az időszakokban, vannak egészen elképesztő húzások is az üzleti világban. Ilyenek a dubaji rózsaszín taxik, ahol rózsaszín még a kárpit is, és kizárólag nőket utaztatnak női sofőrök. A kulturális különbözőségeket most hagyjuk, s gondoljunk a rózsaszínnel felfestett női parkolóhelyekre vagy Amerikára, ahol a fegyverkultusz marketingje is specifikálódott. Milwaukeeban a Gander Mountain lövészeti bolt több rózsaszín fegyvert is forgalmaz. Remingtonok lőfegyver, rózsaszín és fekete markolattal, ezzel a szlogennel: „Lőj úgy, mint egy lány, ha tudsz!" A rózsaszín jó választás női designhoz, a női – vagy férfi - pénztárcához. Egy biztos, hogy a színek divatja fontos szerepet kap a marketingben, így a rózsaszín is néha kedvenc, máskor utált. A nemi szerepek kereskedelmi megjelenése elkerülhetetlen volt a marketingesek célcsoportjainak a specifikációjában. Mára a férfiak számára gyártott termékek külseje is jelentősen megváltozott. Sok pasi vásárol például fehér vagy színes notebookot, pedig ez pár éve még elképzelhetetlen lett volna. A női marketing megítélése egyéni vélemény kérdése, nézőpont szerint lehet felszabadító vagy nemkívánatos, de mindenképpen érzékeny, hisz soha, de soha nem vallanánk be, az a rózsaszín navigációs rendszer tényleg cukiii.